Gruppträning

Vår ambition är hög. Vi vill ge dig den bästa gruppträningen i Nyköping. Våra erfarna och välutbildade instruktörer brinner för att ge dig en inspirerande träningsupplevelse.

När vi väljer nya träningsformer är vi kräsna, vi väljer de som ska ge dig den effektivaste träningen. Att det dessutom ska vara säker träning och roligt är för oss självklart. Våra ledare fortbildas och utvärderas regelbundet och för din säkerhet har vi även utbildning i hjärt-/lungräddning.

Klassbeskrivningar

AEROBIC

Fartfylld och rolig dansklass med stegkombinationer på golvet. Träna både koordination och kondition!

LES MILLS BODYCOMBAT

Bodycombat är en intervallklass. Med tekniker från karate, taekwondo, capoeira, boxning och muay thai utmanar du en fantasimotståndare. En klass med mycket kraft och energi!

LES MILLS BODYATTACK

Bodyattack är enkelt och effektivt! Under tre konditionsdelar tränar du kondition och uthållighet. Mellan varje konditionsdel ligger en styrkedel som samtidigt ger dig en aktiv återhämtning.

LES MILLS BODYBALANCE

Bodybalance är en yogainspirerad klass med inriktning på både kropp och själ. Tränar balans, hållning, rörlighet, styrka och avspänning. Regelbunden träning av Body­balance ger dig en ökad känsla av koncentration och närvaro samt en förbättrad koordination och balans. Bodybalance kan lära dig spänna av och kontrollera stressen. Träningen sker till lugn och harmonisk musik.

LES MILLS BODYPUMP

Styrketräning i grupp till musik. Speciella reglerbara skivstänger, motiverande musik och effektiva övningar ger dig uthållighetsstyrka – enkelt och roligt!

BIOCIRCUIT

Mer information kommer inom kort.

BOX

En enkel och effektiv fysklass inspirerad av boxning där vi använder handskar och mitsar som redskap. Träningen ger bättre kondition, smidighet, motorik, balans och styrka i armar och ben. Kombineras med effektiva coreövningar för mage och rygg.

CORE CROSS

En fartfylld och varierande cirkelträningsklass med fokus på de viktiga coremusklerna. Styrka varvat med kondition i ett effektivt tempo.

CYKEL

Cykelträning i grupp där du tränar din kondition utifrån din egen förmåga. Klassen är pulsbaserad och du kan följa din egen puls och prestation.

LES MILLS CXWORX

Ett funktionellt och effektivt core­program som stärker mage, rygg och rumpa. Vi jobbar med motstånd i form av gummiband vilket gör det möjligt att anpassa belastningen och samtidigt utmana kroppen maximalt.

LES MILLS GRIT ATHLETIC

GRIT™ATHLETIC är en högintensiv träning i intervallform. Passet innehåller både styrka, spänst och snabbhet.

LES MILLS GRIT STRENGTH

GRIT™ STRENGTH är designat för att bygga upp din muskelstyrka. Här använder du skivstång, viktplatta och steplåda för att öka träningseffekten. Musik och rörelser ger dig effektiv träning som förbättrar din syreupptagning, styrka och uthållighet. 
Prestera fortare på en högre nivå, med GRIT™ STRENGTH.

OMNIA

Cirkelpass med fokus på styrka och kondition. Klassen körs i vår Omnia-utrustning på den öppna gymytan i City.

PULS/STYRKA

Ett enkelt och lustfyllt pass där du tränar kondition, styrka, balans och rörlighet. Vi använder oss av kroppsvikt, gummiband, vikter och steplådor.

RYTM & RÖRELSE

Här är klassen där du utvecklar din flexibilitet/rörlighet, balans (i kropp & sinne) och kroppskontroll.

Passet inspireras av dansens rörelser, rytmer och flöden. Vi jobbar med kroppsvikt, enkelhet, smidighet och funktionell träning. Vi inspireras av yogans mönster och blick inifrån och ut.

Vill vi känna oss efteråt:
Mjuka, jordade, stolta i vår hållning och stärkta.

För vem?
Alla! Du som har dansat kommer att känna igen rörelser och du som utövat yoga kommer att landa i några välkända positioner. Gillar du dessa träningsformer hoppas vi att du ska hitta in till ”Rytm & rörelse” och njuta av passet.

LES MILLS RPM

Enkel, rolig och effektiv konditionsträning på cykel! RPM är skapat för att ge säker, effektiv och inspirerande konditionsträning. Varje låt har sin egen karaktär, känsla och stil som utnyttjas till olika cykelscenarios. I RPM varieras tempo efter musiken, och du ställer själv in motståndet efter din egen nivå. Oavsett tidigare träningserfarenhet kan du därför hänga med! Avslutas med stretching.

SOMA MOVE

Soma Move är en holistisk rörelselära som är atletisk och samtidigt mjuk. Du arbetar med kroppen som ditt motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett oavbrutet flöde av rörelsemönster som omfattar alla träningsbara aspekter så som styrka, rörlighet, balans, spänst och kondition.

Senior - cirkelträning

Funktionell träning med senioranpassade rörelser. Styrka, kondition, balans, stabilitet, koordination och reaktionsförmåga utifrån dina förutsättningar.

STEP

Step har från och med hösten 2018 blivit vår nya klass Puls/Styrka.

LES MILLS SPRINT

Högintensiv konditionsträning (HIIT) där du använder cykeln som redskap. Kraft, styrka och hastighet och ger dig maximalt resultat med minimal belastning på leder och ligament.

TEAMBEATS

Pulsbaserat konditionspass där du tränar din funktionella styrka och kondition. Du kan välja att använda pulsmätare under klassen.

YINYOGA

En lugn och meditativ yogaform. Genom att stanna länge i positionerna kommer vi åt kroppens inre delar såsom bindväv, leder, skelett och inre organ.

Yinyoga är enkel att utföra och passar alla. Med hjälp av olika hjälpmedel som till exempel block, filtar och bolster anpassas positionerna efter varje individs förutsättningar.

Yinyoga bidrar till ökad rörlighet, balans och medveten närvaro.

YOGA

I yoga bygger du upp styrka, balans och rörlighet i mer eller mindre dynamiska rörelser. Yogan övar upp din närvaro i nuet och stärker dig mentalt.

Hälsomagasinets koncept- & samarbetspartners

Diplomerade av Prodis